مؤسسه فرهنگی هنری همیاری آیندگان شامل مجموعهای از فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، خیریه و خدمات آنلاین است که از سال 1387 در استان مازندران و از سال 1396 در سطح ملی و با مجوز رسمی از فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا در آمده است.
طرح فرهنگی مجمع همیاری، یکی از فعالیتهای مؤسسه همیاری آیندگان محسوب میشود. این طرح شامل مجموعهای از انگیزههای مالی و رفاهی جهت مشارکت هر چه بیشتر مخاطبین در امور فرهنگی میباشد و همچنین سبک جدیدی از مسابقات فرهنگی در مجمع همیاری طراحی شده که تمامی شرکتکنندگان در یک بازهی زمانی خاص و از قبل تعریف شده برنده میشوند.
خدمات این طرح از دو بخش تشکیل شده است، بخش عمومی و بخش ویژه:
1- بخش اول، بخش عمومی طرح است که به صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار دارد.
امکانات این بخش شامل موارد زیر است:
* بستههای آموزشی آنلاین در موضوعات مختلف
* امکان شرکت در همایشها و گردهماییهای برگزار شده توسط مؤسسه
* همچنین امکان شرکت در مسابقات فرهنگی ماهانه که در هر شش ماه، جوایزی نیز به همراه دارد.
2- بخش دوم، بخش خدمات ویژه است. این بخش مختص اعطای کارگزاریها و همیاران دائمی میباشد.
-
همیاران دائمی چه کسانی هستند؟
همیاران دائمی کسانی هستند که با پرداخت هدایای نقدی یا حق اشتراک ماهانه، مؤسسه را در اجرای طرحهای فرهنگی طولانی مدت یاری میکنند، مؤسسه نیز برای تمامی همیاران دائمی جوایز و خدمات ویژهای را در نظر گرفته است.
مجمع همیاری شامل بستههای متنوعی است که همیاران دائمی با توجه به میزان حق اشتراک پرداختی، میتوانند یکی از بستهها را انتخاب و از خدمات ویژهی آن استفاده کنند.
به عنوان مثال؛ یکی از این بستهها، بسته همیاری یک میباشد. حق اشتراک پرداختی در این طرح از 90/000 تومان شروع شده و ماهانه 500 تومان کاهش پیدا میکند. به طوریکه در انتهای طرح، این مبلغ به صفر میرسد.
به عبارتی اعضا به طور متوسط ماهانه 45/000 تومان پرداخت میکنند.
افراد پس از ثبت نام در گروههای پانصد کاربره قرار گرفته و پس از گروهبندی به مدت پانزده سال از خدمات ویژهی طرح بهرهمند میشوند.
خدمات ویژه برای همیاران دائمی در سه بخش " فرهنگی، جوایز ویژه و رفاهی" ارائه میشود:
خدمات فرهنگی
خدمات فرهنگی شامل سه بخش میباشد که عبارتند از:
1- دورههای آموزشی آنلاین
این دورهها توسط کارشناسان خبره وکارآزمودهی طرح در سرفصلهای گوناگون و آموزنده همچون مباحث اجتماعی، روانشناسی، مذهبی، حقوقی، بهداشت و سلامت، علوم سیاسی، هنر و ادبیات تهیه شده و ماهانه در اختیار اعضا قرار میگیرد.
2- مسابقات فرهنگی آنلاین
کاربران هر گروه میتوانند در هر ماه با مطالعهی بستههای آموزشی آنلاین در مسابقات فرهنگی شرکت کرده و در قرعهکشی جوایز این مسابقات وارد شوند. جوایزی که مؤسسه برای برندگان هر گروه در نظر گرفته است شامل کمک هزینهی سه دستگاه تبلت و ده جایزهی پنجاه هزار تومانی میباشد.
3- همایشها و گردهماییهای فرهنگی
همایشهای فرهنگی با در نظر گرفتن جنبههای مفرح، شاد و آموزنده در طول هر سال برگزار شده و پذیرای تمامی کاربران و خانوادهی آنهاست. معمولاً این همایشها شامل اجرای موسیقی زنده، جنگ شادی، سخنرانی نخبگان و اساتید است.
جایزه ویژه
کلیه افراد در طول اجرای طرح از 4 تا 20 میلیون تومان جایزه نقدی برخوردار میشوند.
چگونه؟
به این صورت که در هر گروه، به صورت ماهانه قرعهکشی برگزار شده و جایزه ویژه به یک نفر تعلق میگیرد. فردی که در ماه اول به قید قرعه برنده شود، 4 میلیون تومان جایزه دریافت میکند و افرادی که در ماههای بعد برنده میشوند، به ازای هر ماه دیرتر، 90 هزار تومان به مبلغ 4میلیون تومان اضافه میشود.
برای توضیحات بیشتر و درک بهتر این موضوع، به عنوان نمونه سه کاربر را در ماههای مختلف بررسی میکنیم:
1- اگر کاربری در ماه اول برنده شود، 90 هزار تومان حق اشتراک پرداخت کرده ولی مبلغ 4میلیون تومان جایزه نقدی دریافت میکند. نکتهی مهم و جالب توجه اینجاست که این فرد از ماه بعد از پرداخت حق عضویت معاف شده و تا پایان طرح به صورت رایگان از تمامی امکانات و خدمات طرح بهرهمند میشود.
2- اگر کاربری در ماه بیستم برنده شود، حق اشتراک پرداختی وی در طی 20 ماه، معادل یک میلیون و هفتصد هزار تومان است، اما جایزه نقدی که دریافت میکند، پنج میلیون و هشتصد هزار تومان میباشد. در واقع 20 تا 90 هزار تومان به مبلغ 4 میلیون تومان اضافه میشود.
3- اگر فردی در ماه آخر برنده شود، کل مبلغ حق اشتراک پرداختی 8 میلیون تومان است، اما جایزهی دریافتی وی، 20 میلیون تومان میباشد.
نکتهی حائز اهمیت در مورد جایزه ویژه این است که تمامی افراد در طول اجرای طرح از جایزه ویژه برخوردار شده و همگی بیش از مبالغ پرداختی، جایزه نقدی دریافت میکنند.
خدمات رفاهی
خدمات رفاهی در دو بخش به کاربران ارائه میشود:
1- کارت رفاهی
مؤسسه در راستای ارائهی خدمات رفاهی برای کاربران، در تمامی شهرهای دارندهی امتیاز کارگزاری مجمع همیاری، با صدها مرکز مختلف تجاری، درمانی، آموزشی و ورزشی اقدام به انعقاد قرارداد تخفیف نموده است. کاربران مجمع همیاری میتوانند در صورت مراجعه به این مکانها از تخفیفات گاه تا 40 در صد برخوردار شوند.
چگونه؟
هر فردی پس از عضویت در مجمع همیاری، یک کارت رفاهی دریافت کرده و با در دست داشتن این کارت میتواند به مراکز طرف قرارداد با مؤسسه مراجعه کرده و از این تخفیفات و به دفعات بهرهمند شود. برای مثال اگر فردی به دندانپزشکی مراجعه کند میتواند از 20 الی 30 درصد تخفیف برخوردار شود. اگر هزینه درمان این شخص معادل 2 میلیون تومان باشد، تخفیف دریافتی وی 400 تا 600 هزار تومان خواهد بود.
2- بیمه حوادث منازل مسکونی
منزل مسکونی تمام اعضای مجمع همیاری به مدت یک سال در برابر حوادثی چون سیل، زلزله، آتشسوزی و ... به صورت رایگان بیمه شده و در صورت تمایل افراد به تمدید از 60 درصد تخفیف بیمه معلم برخوردار خواهند شد.
البته سازمانها، مراکز و نهادهای مختلفی دارای ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مؤسسه بوده و قراردادها و تفاهمنامههایی نیز در این راستا تنظیم نمودهاند که مؤسسه جز تعهدات خود به حساب نیاورده است ولی کاربرها در صورت تمایل میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند. از جمله این موارد میتوان به تفاهمنامه با بانک تجارت اشاره کرد: کلیه افراد پس از ثبت نام در طرح موظف به ارائه شماره حساب بانک تجارت هستند تا در صورت برنده شدن جوایز، مبالغ جایزه به حساب این افراد واریز شود. لذا بانک تجارت نیز تمهیداتی برای کاربران مجمع همیاری در نظر گرفته است. به این صورت که افرادی که برنده جایزه ویژه میگردند، در صورتی که مبلغ جایزه را برای مدتی از حساب برداشت نکنند تا دارای معدل حساب لازم شوند و همچنین در صورت دارا بودن شرایط عمومی بانک، میتوانند تا سقف جایزهای که برنده شدهاند درخواست تسهیلات دهند. بانک نیز مطابق با سیاستهای جاری و اعتباری موجود، در این خصوص اقدام میکند. بنابراین شایسته است اعضا پس از برنده شدن جایزه ویژه، جهت استفاده از این خدمات به شعب بانک تجارت مربوطه مراجعه نموده و هماهنگیهای لازم را انجام دهند.
پشتوانههای اعتباری طرح
• تضمین تمامی تعهدات مالی این طرح در خصوص اهدای جوایز به همیاران دائمی، توسط بیمه
• ثبت در بخش مالکیت معنوی و چندین سال سابقه اجرایی درخشان
• تنها دارنده مجوز رسمی از فرهنگ و ارشاد اسلامی